lørdag 8. januar 2011

Nye og gamle nyttårsforsetter

Et svært forsinket godt nytt år!

Det nye året er godt i gang med å bli akkurat som det gamle. Det passer bra, etter som jeg ikke har andre forsetter enn å gjøre som før. Lenge før. Og før det igjen. Jeg skal blogge like trutt som jeg gjorde i oktober i fjor. Jeg skal spise like sundt som høsten 2009. Styre pengene mine like bra som i 1987. Drikke like lite alkohol som på søttitallet. (På hverdager i hvertfall. I helgene tror jeg at jeg satser på ca 1997-nivå.) Jeg skal pleie vennene mine like godt som i 1992 og være vel så veltrent som i -96. Like moteriktig som i 2004 og like selvsikker som i 2002. Smøre leggene med dyre fuktighetskremer like ofte som våren 2001 og stimulere mitt intellekt like mye som i 1990. Være kreativ som i nittifire, mager som i totusen. En like god mor som i fjor og like flittig som året før. Og akkurat som i hele perioden 1985 til 2010 skal jeg gi fullstendig blaffen i alle forsetter om å gjenta gamle suksesser.

Men aller mest skal jeg bruke det nye året på å nyte at jeg er så gammel at jeg allerede har gjort det meste som er verdt å ha nyttårsforsetter om å gjøre. På ett eller annet tidspunkt.

4 kommentarer:

  1. Et godt nytt år til deg og! Godt du har nyttårsforsettene klare!

    SvarSlett
  2. He he! Fin oppsummering :)
    Lykke til med å nyte det nye året!

    SvarSlett
  3. Takker, jenter. Hyggelig at dere er innom selv om jeg slurver med skrivingen!

    SvarSlett