mandag 24. januar 2011

Utfordret til å droppe hytterapporten

Jeg har fått en utfordring, og føler meg virkelig beæret. Min aller første. Dere som nå er lykkelige over å få slippe å lese den 6000 ord lange utedo-rapporten fra helgens hyttetur som var påtenkt som dagens innlegg, kan sende en varm takk til Pia som utfordret meg til å være blant de neste til å svare på 4x4 spørsmål.  


4 tv-program jeg ser på
  1. Superquiz (mens jeg serverer kveldsmat)
  2. Nytt på nytt (mens jeg tar meg en lur)
  3. Stawashdeklånwash/Star Wars the Clone Wars (mens jeg simultantolker)
  4. House (mens jeg gjør husarbeid)
4 ting jeg har gjort i dag
  1. Smurt to par barneski  (mens jeg spiste knekkebrød til frokost. Tenker det ble bra feste!)
  2. Lest seks kapitler i en dårlig bok (mens jeg kjørte tog)
  3. Vært på jobben (mens jeg ….eh… jobbet? )
  4. Stekt pannekaker (mens jeg kladdet dette blogginnlegget).
4 ting på min ønskeliste
  1. At jeg skal lære meg å gjøre én ting av gangen
  2. En rull med sølvfarget Gaffa-tape og en liter kjølevæske, eventuelt en ny bil.
  3. Barn som forstår begrepet ”rydde opp”.
  4. Litt mer selvdisiplin (Eller egentlig ikke. Men siden jeg bare fikk fire ønsker i denne utfordringen, velger jeg å bruke det siste ønsket på noe som teoretisk sett kan gi meg det meste av det andre jeg kunne trengt. Som for eksempel rent kjøleskap, en veltrent kropp og et velpleid ytre, evnen til å slappe av, en utviklende hobby, god tid etc. )
4 ting jeg liker dårlig
  1. Dårlig tid
  2. Dårlig vin
  3. Dårlige hårdager
  4. Dårer
Jeg lite om hvordan dette med utfordringer fungerer, men antar at det nå er min tur til å oppnevne fire andre. For dette er et slags kjedebrev, eller? Blir det færre sokkepar på meg dersom de jeg sender videre til bryter kjeden? Er det min plikt å undersøke om de jeg sender har fått utfordringen før, har nok sokker fra før, eller er pinsippielt og personlig imot kjedebrev? Nuvel. Det gir jeg vel egentlig beng i og ramser opp fire jeg synes fortjener en ekstra dose oppmerksomhet: Elinblugg, Marianne, Homla og Frk. Figenschou.

12 kommentarer:

  1. -dår...
    Ellers imponerer du med å gjøre andre ting mens du se rpå House. Det er vel det eneste prohgrammet jeg må virkelig følge med på så jeg får detaljert beskrevet årsaken til neste "å nei, nå dør han"-anfall.

    SvarSlett
  2. Hei din mammablogger! Vet du at det er OVER EN UKE siden du har drukket kaffe med naboen? Er det virkelig slik at denne bloggingen er gått til hodet på deg slik at det lille du har av sosiale adspredelser forsvinner?

    (PS* Hos deg. Her er det rot)

    SvarSlett
  3. Definitivt et kjedebrev. Husk hvordan det gikk med surdeigen Herman som vandret rundt på åttitallet. Eller sånne sjokoladekjedebrev. Eller viskelær. Brøyt du kjedebrevet, gikk du til helvete. Jeg var pliktoppfyllende, sendte videre. Og venter fortsatt på de 3252 viskelærene jeg ble lovt.

    SvarSlett
  4. Pannekakeblogging har jeg og drivi litt med. Fint hvis familien liker ujavnt stekte pannekaker. Jeg er veldig glad i å gjøre masse samtidig, men litt dårlig på å holde fokus på fler enn en ting..

    SvarSlett
  5. Hei. Ser at jeg vil lese mer hos deg.
    og tenkte jeg skulle følge deg, men så ble det bare et navnløst gåmannhode på følgestedet ditt..
    Det kan jeg ikke ha noe av.
    Kommer sterkere tilbake.
    Juhu.

    SvarSlett
  6. Takk for dosen oppmerksomhet - er imponert av dine simultankapitalistiske - simultankapasitetiske ferdigheter.
    Schnaazen blogg du har her:)
    Ha en fin tirdag!!

    SvarSlett
  7. Rai, rai, så koselig med masse liv i kommentarene, da gett. Og nye folk og alt!

    Siri: Kun tøybretting til House. Med høy lyd, gode engelskkunnskaper, norsk tekst og evnen til å brette selv skjorter uten å titte ned, får jeg med meg alle intrigene.

    Naboliv: Som du ser av nylige blogginnlegg har jeg vært litt opptatt med hytteturer og pannekakesteking og sånn. Dessuten er det mer rotete hos meg enn hos deg. Vi drikker vel bare kaffe etter at vaskedamene våre har gjort sitt? Onsdag?

    Silje: Vi er GODE husmødre når vi kan gjøre andre ting samtidig som vi passer pannekakene, svidde eller ei. Det krever lang trening!

    Pia: Det er jeg som har alle viskelærene.

    Bondekona: Et navnløst gåmannhode, det er meg. Fikk til å følge deg (og gleder meg), med det var tidlig på dagen. Følgegreia fusker ofte om kvelden.

    Homla: Simultankapitalistisk, det er meg.

    Ha en flott dag alle!

    SvarSlett
  8. Flott dag til deg også! :) første gang innom bloggen her. Fant den via via via.... I like it :)

    SvarSlett
  9. Du høres helt simultannormalhusmor ut :-)!
    Og hvis Pia fortsatt henger med; jeg så han Herman en gang seint på 90-tallet (eller var det så seint som 2001??), levde han virkelig sååååå lenge?? Uff... Takke meg til Hildes uttørka viskelær ;-)

    Hilsen hu her sør

    SvarSlett
  10. Ei venninne av meg hevder at hun stekt pannekaker, lakket kjøkkengulv og ammet samtidig. Men hun var veldig ung da hun begynte å få barn, altså. Men det var visst en digresjon. House liker jeg også.

    SvarSlett
  11. Hei Hustvedt - er det du som er der sør?
    Bergljot: Fikk rare bilder i hodet mitt nå. Håper ikke det var kjøkkengulvet hun lakket hun venninna di.

    SvarSlett
  12. Ja, det er meg som holder til her litt lenger sør (og som skal sende gubben ut med traktor når du kjører av veien her :-) )

    Jeg flirer med deg angående hu venninna til Bergljot... Pannekakerøremelkelakk... Hmmm, lurer på hvordan det skulle kunne se ut etterpå.....? Best å ikke tenke på!

    SvarSlett